Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

1 Nisan 2017 Cumartesi

Dağıstan Çöreği

Baharatlı aroması ile damaklarda  hoş bir tat bırakan dağıstan çöreği yapılmaya değer bir lezzet... 



bir kez yapmıştım ama tam tadını yakalayamamıştım.Kafkasyalı olmama rağmen bu çöreği daha önce  evimizde yapıldığını da hiç görmedim. Hafif tatlı ekmekler yapılıyor ama bu biraz daha farklı.Bu isim nerden geliyor onu da bilmiyorum.Ovma çöreği olarak yapılıyor ama onda çok fazla baharat kullanılmıyor.


Malzemeler:
400ml. süt
700gr.un
1 yumurta beyazı
3 yemek kaşığı bal
20 gr. oda sıcaklığında tereyağı
bir küçük dilim rendelenmiş taze zencefil
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tarçın
1 cay kaşığı yeni bahar
1 cay kaşığı kişniş tohumu  ( havanda biraz ezilecek)
1 cay kaşığı çörek otu ( havanda biraz ezilecek )
2 tatlı kaşığı instant maya
1 cay kaşığı kabartma tozu
Üzeri için :
1 yumurta sarisi
1 yemek kaşığı zeytinyağı
 Yukardaki malzemelerle  hamur yoğrulur  üzerini örtüp ve 1 saat dinlendirilir  1 saat sonra  tekrar yoğrulur ve yarım saat daha mayalanmaya bırakılır.10 dakika sonra tekrar yoğrulur,15 dakika dinlendirilir. Ben her parçayı 100 gr. yaptım. mandalina büyüklüğünde oldu.Yapılan bezeler kağıt serilmiş tepsiye dizilir.




Tepsinin üzeri örtülerek,  30 dakika dinlendirilir.Tepside mayalanan  hamurların üzerine: yumurta sarısı, zeytinyağı karışımı sürülür susam serpiştirilir,   jiletle veya keskin bir bıçakla kesikler atılır. Önceden ısıtılmış 210 dereceye koyulur ve fırınıısısı 170 dereceye getirilir.30 dakika pişirilir.
Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık Siedacım. Görüntüsü bile harika. Lezzeti daha bir güzeldir eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim canim, sevgilerimi yolluyorum,ziyaretine sevindim

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.