Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

9 Mart 2017 Perşembe

Ekşi Mayalı Ekmek

Eksi mayalı ekmek yapmaya başlayınca artık kendinizi durduramıyorsunuz, her  yaptığınız ekmek digerine benzemiyor, ayni ölcüleri kullansanız bile havadaki nem oranı, fırınin sıcaklığı, kullandığınız un   değişik ekmeklerin fırından çıkmasına neden oluyor. Onun içinde her seferinde büyük bir heyecanla fırından cıkan ekmekleri bekliyorum.
Aslında daha iki gün önce 15 kilo hamur yapmıştım ama bugün yine duramadım. Baktım fırında hala sıcak  duramadım yine :)





Bugün ki ekmeğimi  kızıl buğday unu ve mısır unuyla yaptım.Sabah  Kıymeti (eksi mayamı )dolaptan çıkardım zaten bir gün önce beslemiştim o yüzden yeniden beslemedim. Sadece oda sıcaklığında mayanın tekrar uyanmasını bekledim.2-3 saat içinde kabarmıştı.

Yine de emin olmak için su testini yaptım.Su testini yapmak için oda sıcaklığındaki 1 bardak suya mayadan bir parça attım, suyun üzerinde gayet güzel yüzüyor.Yani ekmek yapmak için uygun :)

İki tane ekmek için 
800 gr. kızıl buğday unu 
200 gr. mısır unu
1 tatlı kaşığı kaya tuzu
1 tatlı kaşığı seker pancarı pekmezi
550 ml kadar su
200gr. eksi maya
Yoğurma kabına unları alıp ortasını acın, eksi mayayı, pekmezi ve suda erittiğiniz tuzu ekleyin ve çok dikkatli bir şekilde yavaş yavaş suyu ilave ederek yoğurmaya başlayın.Mısır unu suyu çok çektiği için  suyunu ilave ederken dikkat edin. Ele yapışmayan elastik bir hamur oluyor. 







Benim hamur yoğurduğum kab iki katlı özel hamur için yapılmış ve kısa sürede mayalanmasını sağlıyor. Yaklaşık 1 saat sonra kabármaya başlamıştı. Hamur kabarmaya başlayınca 2-3 kez katlayıp tekrar kapağını kapattım.Yarim saat sonra ikinci kez katladım.Daha sonra tekrar kabarmaya başlayınca tezgaha alıp  hamuru tekrar  katlayıp dinlenmeye bıraktım. bu islemi her yarım saatte bir 4 kez yaptım. 4. turdan sonra son seklini verip  mayalama sepetine aldım. Bolca unlamayı unutmayın aksi taktirde yapışıyor.mayalama sepeti yoksa herhangi bir süzgece bez serip unlayın hamurunuzu yerleştirin.  Buzdolabında 15 saat dinlendirin.  Buzdolabından çıkardıktan sonra 1 saat oda sıcaklığında kaldıktan sonra pişirebilirsiniz. Ama ben bu sefer sadece iki misli olana kadar oda sıcaklığında beklettim.   Yavaş yavaş soğukta mayalanan ekmek daha güzel olur.

Tas fırında 180 derecede 50 dakika pişirdim.
Mutfakta kullandığımız fırınlardaki 180 derece ile aynı sıcaklık olmuyor .

Normal fırında pişirmek için 
Döküm tencerenizi  veya  kapaklı fırına dayanıklı cam kabınızı soğuk fırına koyun. Fırını 250 dereceye getirip 20 dk tencereyi fırında tutun. İyice ısınan tencereyi fırından çıkarın. Hamuru pişirme tenceresinin içine koyun. Üzerine jiletle çizik atın. Kapağını kapatıp fırına verin.  Fırının ısısını 225 dereceye düşürün. 30 dk pişirin. Süre sonunda kapağını çıkarıp tekrar fırına verin. Isıyı 180 dereceye düşürün ve 25 dk daha pişirin.


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.