Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

25 Mart 2015 Çarşamba

Bulgurlu İşkembe Dolması

Bunu da yaptım ya kendime inanamıyorum, annem yaptığında terör estirirdim :) Nerdeyse 30 seneden beri  ne yedigim ne yaptığım bir tarif :) Mardin de çok yapıldığından dolayı genelde mardin yemegi olarak bilinir. Ama Tokat ve Sivas ta da oldukça çok yapılır.

 Yapılışı yöreden yöreye değişir,ben kendi tarzımda yaptım. Ama sunuda itiraf ediyim, işkembeler yıkanmaktan cekti desem yeri :) Bu  tarif bana çok zor geldi nedense, nerdeyse bütün marifetlerini döküyorsun ortaya :)  Çamaşır yıkar gibi yıka, orantılı olsun diye terzi gibi kes dik ,  uzun bir süre daha yapacağımı sanmıyorum :D Neyse ben yinede tarifini yazıyım...


2 adet kuzu işkembe
1 su bardağı bulgur
1 büyük boy soğan
250 gr. kıyma
1 yemek kaşığı biber salçası

1 bardak su
1 yemek kaşığı domates salçası ( Pişerken üzerine koymak için)
4-5  diş sarımsak
Reyhan, nane, bolca  kimyon, karabiber,pul biber,tuz
İşkembeleri iyice yıkayın. Bir yemek kaşığı sirke ve bir tatlı kaşığı tuz atıp ovalayın. 15-20 dakika bu şekilde bekletin.
Tekrar üzerine çıkacak kadar soğuk su koyup, yeniden sirke  ekleyin ve en az 3 saat bekleyin.Bunu aksamdan yapabilirsiniz, işkembenin a
ğır kokusunun gitmesi için mutlaka yapılmalıdır.
Sudan aldığınız  işkembeleri  parçalara kesiniz.



Kıymanın içine bulguru, suyu, küp doğranmış soğanı,biber salçasını,tuzu ve baharatları koyup  karıştırın.Kestiğiniz işkembelerin dikin bir bölümünü açık bırakın, açık kalan kısımdan içinizi doldurun, sakin çok doldurmayın. Bulgurlar şişiyor ve işkembe küçülüyor.Açık kalan yerini de dikip tencereye yerleştirin. Işkembeler bitene kadar yapın.

1 kasik domates salçasını  1 litre suda eritin , işkembelerin üzerine dökün. Tane karabiber, sarımsak ve defne yaprağını ilave edin. Işkembeler yumuşayıncaya kadar pisirin. Aşağı yukarı 60 dakika sürüyor.Baharat olarak en güzel kimyon yakışıyor onun için mutlaka kimyonla servis edin. Afiyet olsun.


1 yorum:

  1. Tanim bu lezzetin üstüne baska lezzet hem cok ugrastirici hem cok zaman alan zahmetli mumbar dolmasi herkesin harci degildir yapmak bu kadar mi güzel yapilir ellerine saglik cnm mis mis gibi olmus yarin hemen alip yapiyorum ayrica suna da deginmek isterim mardin de cok sik yapilir her evde zahmetli oldugu icin mutlaka ayda bir yada iki defa pisirilir

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.