Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

22 Temmuz 2014 Salı

ÇERKES TUZU-ŞIBJIY SUĞ / Biber Tuzu - Doğal tuzot nasıl yapılır ?

Mutfaklarımıza yeni giren tuz ot asırlardır çerkes mutfağında zaten vardı. Ben biraz daha değişik baharatları ve otları ekleyerek daha değişik bir tarif elde ettim.
Orijinal tarifi aşağıda





Son zamanlarda hayatımıza o kadar çok yeni şey girdi ki çoğunun içeriğini bilmiyoruz, Tuz ot ta bunlardan biri, içinde  monosodyum glumat ( MSG) var. Bu madde hemen hemen hazır çorbaların hepsinde de bulunuyor.
 MSG, merkezî sinir sistemi tahribatı yapıyor ve buna bağlı olarak Alzheimer, Parkinson hastalıkları, sara (epilepsi) görülebiliyor. Doyma mekanizmasında bozukluk, obezite, büyüme hormonu baskılanması, pankreas tahribatı da cabası. Üstelik bu madde plasenta bariyerini de geçmeyi başarıyor ve anne karnındaki bebeğe de zarar veriyor. 
Eğer tuz otu sürekli kullanıyorsanız, evde yapacağınız ‘doğal tuzot' tarifi denemeye değer…
   


1 Kilo kaya tuzu
1 bag Maydanoz
7-8 dal Taze nane
1 bag Dereotu
6 Dis sarımsak
2 çorba kaşığı tane kişniş
1 adet büyük ve olgun domates
5 Tane küçük acı kırmızı biber  ( kurutulmuşta kullanabilirsiniz )
1 kilo normal acisi az olan  yesil biber  yoksa kurutulmuş biber
1 Bag yesil sogan
1 Kuru sogan
2-3 Dal limon melisa
2 Dal taze biberiye

Bahçemdeki peygamber çiçeklerinden bir tutam



Yeşillikleri arzunuza göre çeşitlendirebilirsiniz veya sevmediklerinizi ilave etmeyin.
Kabak, havuç,taze fasulye ve brokoli ekleyince lezzeti daha güzel oluyor.







Bütün malzemeleri  doğrayın ve kaya tuzu ile karıştırıp  kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin. Fırını ilk 10 dakika 100 derecede çalıştırın.Sonra 75 derecede içindeki yeşillikler kuruyana kadar fırınlayın. Arada alt üst yapın. Fırın kapağının arasına tahta bir kaşık koyarsanız kolay kuruyor ,yoksa nemlenme olduğu için kuruması uzun sürüyor.  Sabırla beklemeniz gerekiyor baya uzun sürüyor :)  Yaklaşık olarak 4-5 saat sürüyor iyice kuruması.Bu işlemden sonra soğuyunca Hepsini birlikte robottan geçirip inceltin ve arzu ettiğiniz her yerde kullanabilirsiniz. Mümkün olduğu kadar fazla yapabilirsiniz. Nemli olmayan bir yerde 1 sene boyunca tazeliğini koruyor.



FIRINLANDIKTAN SONRA

Robottan geçirdim böyle güzel, kokusu yogun bir baharatlı tuz olacağını sanmıyordum, çok güzel kokuyor taze taze

Orijinal tarif

1-ÇERKES TUZU-Pırpılcıka 


ŞIBJIY SUĞ / Biber Tuzu 


İçindekiler

Sarımsak: 1 baş

Kişniş (konı): 2 Yemek Kaşığı

Kini (baharat çeşidi): 2  Cay Kaşığı
İri tuz: Yeteri kadar
Kurutulmuş acı biber: 1 Kg
Yapılışı
Kurutulmuş acı biber, ılık suyla ıslatılır.
 Biber, sarımsak, kişniş, kini, iri tuzla havanda dövülür.
Kavanozlara konur. Kış boyu etli yemeklerde kullanılır.



2-ÇERKES TUZU-Pırpılcıka 

BiBER TUZU 

İçindekiler
Kuru dolmalık kırmızı biber: 5 Kg
Sıvı yağ: 1/3 SB
Tuz: Yeteri kadar 1-1,5 kilo kaya tuzu
Yapılışı
1- Biberler köy fırınında gevretilir. Bir gece bekletilir. Çekirdeklerinden ayrılır.
2- Daha sonra dibekte iyice dövülür. Sıvı yağ ve tuz ilave edilir.
3- İnce elekten geçirilir. Kavanozlara konur. Yemeklerde kullanılır.



8 yorum:

  1. böylesi faydalı bir post yorumsuz kalmış ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkürler ablacim,ben kullaniyorum cok güzel oluyor

      Sil
  2. Bayıldım biraz benzerini yapmıştım sarımsak soğan koymamıştim..... böyle eminim daha güzel.... birdakine aynen deneyeceğim(selmanın organik tarifleri)

    YanıtlaSil
  3. (selmanın organik mutfağı)diyecektim.... çok yeniyim.... heyecanıma verin😊

    YanıtlaSil
  4. Açıbra otu nedir çerkezlerin kullandığı

    YanıtlaSil
  5. Açıbra otu nedir resmi varsa atabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tür kekik, genellikle kafkasyada doğal ortamlarda yetişir. Burdan fotoğraf paylaşamıyorum. Türkçesi nedir bilmiyorum. Ama almanca Bohnenkraut Google de bu isimle resimlerden görebilirsiniz. Sevgiler

      Sil
    2. Bir tür kekik, genellikle kafkasyada doğal ortamlarda yetişir. Burdan fotoğraf paylaşamıyorum. Türkçesi nedir bilmiyorum. Ama almanca Bohnenkraut Google de bu isimle resimlerden görebilirsiniz. Sevgiler

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.