Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

2 Nisan 2014 Çarşamba

SEPET MANTISI - Мясные корзины

Dağıstan a gidenler bilir, Dünyanın hic bir yerinde bu kadar manti ceşidi yoktur. Sepet mantisi   dağıstanda yapılan bir manti cesidi, bu mantıların genelde ic  malzemesi ayni sadece  kapatma sekillleri  farklı




1 kilo un 
1 yumurta 
tuz ve su ile manti hamuru sertliğinde hamur yapılır.
Bezelere ayrılır.tipki manti hamuru gibi acilir fakat bildiğimiz normal mantıdan daha büyük karelerde hamur kesilir.
ic malzemesi:
Dana kıymasının içine tavla zari büyüklüğünde patates doğranır. Soganlarida minik mink doğradıktan sonra havuç rendelenir.Tuzu ,karabiberi ve arzuya göre acibiber eklenir ve karistilir. İnce kıyılmış maydanoz eklenir.Dereotuda koymuşlardı ama  benim hic hoşuma gitmedi sevenler onuda ekleyebilir.
kestiğimiz hamurların içine ic harçtan konur. önce bohca seklinde kapatıp Resimdeki gibi sekil verilir.




Kapatma islemi bittikten sonra mantowarka tenceresinin katları tek tek yağlanır ve hamurlar dizilir.katları üst üste konur .Eğer  mantowarka  tenceresi yoksa  celik bir süzgece mantılar dizilir.En alttaki tencereye su konur ve kaynatılır mantılarla dolu süzgeçler kaynayan su dolu tencerenin üzerine konur ve kapak kapatılır yaklaşık olarak 20 dakika pişirilir. Üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyagda kavrulmuş salca ve pul biber gezdirilir . 


Afiyet olsun

13 yorum:

  1. Emine Beder yapmıştı tv de ama ŞEKİL vermeyi hala anlayamadım ben :( Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Of of Siedacım nefiss ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Offff ya nasılda güzel olmuş…
    Hamura nasılda güzel şekiller veriyorsun maşallah sana …
    Nefisss olmuş Siedacım ellerine emeğine sağlık…
    Sevgilerimle öpüyorum…

    YanıtlaSil
  4. çok güzel ve çok cici bir tarif çok beğendim ellerine sağlık g+

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık mantı zaten çok emek ister Siz daha çok emek harcamışsınız

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. şekil çok güzel.. Bir dahaki sefer böyle katlayayım bende:))

    YanıtlaSil
  8. aklım kaldı inan yutuvermek istedim galiba :))))))
    g +

    YanıtlaSil
  9. ne diyecegimi bilemiyoruumm yinee harika olmuss elinin degdigi hersey gibi ..ellerine saglikk bitanem <3

    YanıtlaSil
  10. Anlamadım ben şeklini yaw :/

    YanıtlaSil
  11. Ben 2 defa mı yorum yapıyorum bilemedim. Ellerine saglık canım. :)

    YanıtlaSil
  12. çok zahmetli görünüyor.eminim lezzeti için deger .elinize saglık.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik canim mpthis nefis görünüyor

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.